Jakich budynków unikać?

W tej sekcji dowiesz się, jakie budynki po prostu niepotrzebnie zajmują miejsce, jakie mają działanie które nie będzie przydatne oraz te, których cena jest zbyt wysoka i nie opłaca się ich stawiać.
W takim wypadku powinieneś zburzyć wymieniane budynki, jeśli znajdują się w twoich zamkach.


Budynki produkcyjne (surowce)

Na początku gry samouczek zmusza cię do budowania tych obiektów, lecz atakując nomadów/samurajów/berimond na evencie oraz NPC na krainach pozyskasz duże ilości zasobów w znacznie krótszym czasie.
Dlatego nie zaleca się stawiać tych budynków w żadnym z zamków, ponieważ zajmują cenną powierzchnię, w którą możesz wstawić dekoracje i tym samym zwiększyć produkcję żywności, która jest najważniejsza!

Do budynków surowcowych zaliczane są:

Budynki militarne

Warsztat obronny

Wyprodukowane narzędzia obronne są słabe przeciwko atakom rubinowym. Dlatego maszyny defensywne zdobywa się z nagród i kupuje za rubiny, aniżeli wytwarza w warsztacie obronnym.

Kryjówka

Kryjówka przydaje się jedynie, gdy na twój zamek idzie dużo ataków których nie wybronisz, ale chcesz powstrzymać przeciwnika przez zrabowaniem całej twojej żywności.

Cytadela

Cytadela chroni określoną liczbę jednostek przed polegnięciem nawet w przypadku przegranej bitwy obronnej. Z uwagi na jej bardzo niską pojemność (50 wojska bez ulepszania za rubiny), przydaje się jedynie na metropoliach i stolicach, ponieważ jeśli schowa się w niej kolorowych obrońców, to nie będą walczyć przy zwykłych atakach, lecz wyjdą stawić czoła podbojom, co może utrudnić wbicie kija (rozpoczęcie okupacji) obiektu, ponieważ ataki przeważnie poprzedzające kasztelana nie będą wybijać obrońców z cytadeli.

Akademia wojskowa

Akademia wojskowa pozwala czasowo zwiększyć siłę wojska, lecz bonus ten działa jedynie podczas ataków w eventach (nomadowie, kruki itp.) i wymaga ulepszeń akademii aby działać na silniejsze wojska. Budynek ten nie jest wart swojej ceny (żetonów budowy i ulepszania).